NL | FR

VEELGESTELDE VRAGEN

 

1. BESTELLING EN LEVERING

 

 

Vraag: Hoe kan ik een bestelling bij Het Belgische Munthuis plaatsen?

U kunt uw bestelling via onze website plaatsen. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u ook per email een voorlopige orderbevestiging. Indien u deze niet ontvangt, adviseren wij u contact op te nemen met onze Klantendienst. Dit kan via het emailadres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief).

 

Vraag: Hoe maak ik een klantaccount bij Het Belgische Munthuis aan?

U kunt via de website www.munthuis.be gratis een klantaccount aanmaken. Indien u een of meerdere producten in uw winkelwagentje heeft geplaatst en u klikt op “bestellen”, zullen uw persoonsgegevens worden gevraagd. Hierbij kunt u aangeven dat u een klantaccount wilt aanmaken. Een wachtwoord mag u zelf bedenken.

 

Vraag: Wat zijn de voordelen van een klantaccount bij Het Belgische Munthuis?

Indien u een klantaccount heeft aangemaakt, kunt u direct en gemakkelijk bestellen. Uw persoonsgegevens staan dan al bij ons geregistreerd. Ook heeft een u een duidelijk overzicht van uw bestellingen.

 

Vraag: Bezorgt Het Belgische Munthuis ook producten in buitenland?

Spijtig genoeg worden alleen bestellingen uitgeleverd op Belgische adressen. Bestellingen met een afleveradres buiten België worden niet verwerkt.

 

Vraag: Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

Na ontvangst van uw order streven wij er naar om uw bestelling binnen 5 dagen te verzenden. Bij sommige bestellingen kan het soms wat langer duren i.v.m. de levertijden van onze leveranciers.

 

Vraag: Kan ik ook bij u langskomen om een bestelling op te halen / te zien etc.?

Spijtig genoeg hebben wij geen winkels en daarom kunnen onze bestelling alleen per post worden verstuurd. Het is niet mogelijk om op ons kantoor langs te komen om munten te kopen of af te halen.

 

Vraag: Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij versturen uw bestelling via Bpost. Over het algemeen worden de zendingen via de brievenbus bezorgd. Mocht de zending niet door de brievenbus passen en de postbezorger trof u niet thuis aan, dan ontvangt u een Bpost afwezigheidsbericht waarmee de zending op het dichtstbijzijnde postkantoor afgehaald kan worden.

 

Vraag: Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het totale bestelbedrag. Voor orders met een bestelwaarde onder 49 euro zullen wij 4,95 euro voor verzending in rekening te brengen. Voor orders met een bestelwaarde hoger dan 49 euro is de verzending geheel gratis. Sommige campagnes vormen hier een uitzondering op. Dit staat duidelijk bij de aanbieding aangegeven.

 

 

 

2. RETOURNEREN EN RUILEN

 

Vraag: Wat moet ik doen als mijn bestelling incompleet of beschadigd is aangekomen?

Bij een onvolledige of beschadigde zending verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze Klantendienst. Dit kan via het emailadres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief).

 

Vraag: Heb ik bij Het Belgische Munthuis garantie op mijn artikelen?

Ja, voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Indien uw klachten over uw bestelling heeft, vernemen wij dit graag binnen 14 dagen na ontvangst. Indien u vooraf betaald heeft geniet u binnen deze termijn ook volledige terugbetaalgarantie. Zonder discussie.

 

 

 

3. BETALEN

 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Afhankelijk van de bestelwaarde in combinatie met uw betaalhistorie ontvangt u de producten met een overschrijvingsformulier of vragen wij een voorschot. In het geval van een overschrijvingsformulier kunt u de ontvangen producten binnen 14 dagen na factuurdatum betalen. Indien u een voorschotfactuur van ons ontvangt worden de bestelde producten verstuurd nadat het verschuldigde bedrag bij ons op de rekening is bijgeschreven.

 

Vraag: Waarom ontvang ik twee overschrijvingsformulieren bij mijn bestelling?

Het overschrijvingsformulier aan de rechterkant is voor het product dat u geleverd heeft gekregen. Het overschrijvingsformulier aan de linkerkant is voor het product dat u geleverd heeft gekregen inclusief de aanbieding die bovenaan het formulier staat vermeld.

 

Vraag: Wat is het rekeningnummer van Het Belgische Munthuis?

IBAN: BE54 8260 0064 8297
BIC: DEUTBEBE

 

 

 

4. RETOURNEREN EN ANNULEREN

 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling veilig retourneren?

U kunt binnen 14 dagen na factuurdatum contact opnemen met onze Klantendienst via het emailadres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief) en zij zullen u een retourbon toesturen. Hiermee kunt u kosteloos en veilig uw bestelling retourneren.

 

Vraag: Wat houdt een reserveringsservice in?

Een reserveringsservice is een reeks waarbij u elke maand geheel vrijblijvend een munt of herdenkingsuitgifte toegestuurd krijgt. Indien u een product niet wenst te houden, neemt u binnen de 14 dagen contact op met onze Klantendienst. Zij helpen uw bestelling veilig en kosteloos terug te sturen.

 

Vraag: Hoe kan ik de speciale reserveringsservice behorende bij mijn verzameling annuleren?

U kunt contact opnemen met onze Klantendienst per brief naar het adres Postbus 10500, 1930 Zaventem, per email naar het adres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief) en zij zullen zonder enige discussie op ieder moment uw verzameling kosteloos voor u stopzetten.

 

 

 

5. PROMOTIEMATERIAAL            

 

Vraag: Wat moet ik doen als ik e-mail aanbiedingen wil ontvangen?

Via onze website kunt u zich aanmelden voor de ontvangst van de e-mail nieuwsbrief. Hierdoor profiteert u van speciale kortingen en ontvangt u altijd het laatste nieuws.U kunt ook de e-mailnieuwsbrief ontvangen wanneer u nog niets bij Het Belgische Munthuis heeft besteld.

 

Vraag: Wat moet ik doen als ik geen post of telefonische aanbieding meer wil ontvangen?

Wanneer u geen post of telefonische aanbiedingen wenst te ontvangen, kunt u dat telefonisch doorgeven aan onze Klantendienst op het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief) of per email via info@munthuis.be. Voor het stopzetten van de onze e-mail nieuwsbrief kunt u het beste op de uitschrijflink onderaan de e-mail klikken. In een paar simpele stappen bent u dan direct uitgeschreven.

 

Vraag: Wat moet ik doen als ik geen e-mail aanbiedingen meer wil ontvangen? 

U kunt zich afmelden door onderaan de nieuwsbrief 'afmelden' aan te klikken.

 

 

 

6. ONZE RESERVERINGSSERVICE

Vraag: Wat betekent ‘Reserveringsservice’?

Sommige producten zijn inclusief reserveringsservice. Dit betekent dat de munt of uitgifte waar u interesse in heeft het eerste stuk van een reeks is. Onze reserveringsservice houdt in dat wij vrijblijvend voor u op zoek gaan naar de andere stukken uit de reeks. U ontvangt de vervolgleveringen bijgevolg automatisch – maar zonder enige aankoopverplichting – thuis op zicht.

 

Vraag: Ben ik verplicht de vervolgleveringen te nemen?

Absoluut niet. De reserveringsservice is een volledig vrijblijvende dienst. Dankzij deze service krijgt u wel de kans elk stuk uit de reeks 14 dagen thuis op zicht te ontvangen. Als u een stuk niet aan uw verzameling wenst toe te voegen, neemt u contact op met onze Klantendienst om de munt of uitgifte kosteloos terug te sturen.

 

Vraag: Kan ik tijdelijk stoppen met een reeks (bijv. vanwege vakantie / verhuizing)?

Ja, dat kan. Wanneer u tijdelijk wenst te stoppen met de reeks, geeft u dit gewoon per telefoon door aan onze Klantendienst: 078/79 00 02 (lokaal tarief) of per e-mail: info@munthuis.be Het is mogelijk om een datum door te geven wanneer de reeks stop moet worden gezet en wanneer deze weer opgestuurd mag worden.

 

Vraag: Hoe kan ik mijn reeks volledig stopzetten?

Neem hiervoor contact op met onze Klantendienst: per brief naar Postbus 10500, 1930 Zaventem, per email naar info@munthuis.be of bel 078/79 00 02 (lokaal tarief). Het stopzetten kan op elk gewenst moment en is volledig kosteloos.

 

Vraag: Hoe groot is een reeks?

De hoeveelheid munten of uitgiften in een reeks verschilt per reeks. De details hierover vindt u altijd terug in de beschrijving van de reserveringsservice op de verkooppagina. Uiteraard bepaalt u uiteindelijk natuurlijk altijd zelf hoeveel munten of uitgiften in een reeks u wenst te ontvangen. De munten of uitgiften die u niet wenst te houden kunt u tot 14 dagen na ontvangst kosteloos terugsturen. Hebt u vragen over een specifiek aanbod of wilt u meer informatie over de voorwaarden van een reserveringsservice, neem dan contact op met onze Klantendienst: info@munthuis.be of bel 078/79 00 02 (lokaal tarief).

 

Vraag: Hoe vaak krijg ik een munt of uitgifte uit een reeks toegestuurd?

Als u een reeks heeft besteld, dan ontvangt u om de 4 weken een nieuwe munt of uitgifte. Als u een reserveringsservice wel wilt voortzetten, maar de frequentie waarmee u een nieuwe levering ontvangt wilt aanpassen, dan kan dit ook. U kunt aan onze Klantendienst vragen een reeks stop te zetten of het tempo van de leveringen aan te passen.

 

Vraag: Ik heb al een cassette/certificaat, maar hier is iets mee gebeurd. Kan ik een nieuwe ontvangen?

Vraag het aan onze Klantendienst, wij zullen al het mogelijke doen om voor u een vervangexemplaar te vinden: info@munthuis.be of bel 078/79 00 02 (lokaal tarief).